havenstadjes, bosbranden en het louvre - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Linda Bont - WaarBenJij.nu havenstadjes, bosbranden en het louvre - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Linda Bont - WaarBenJij.nu

havenstadjes, bosbranden en het louvre

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Februari 2014 | Australië, Apollo Bay

Hi how are you mate??
Lots has happend sinds last week!! Zoals ik vertelde verbleven we aan het begin van de week in het rustige havenstadje port elliot. Dit was echt een super schattige stadje met een hostel dat uitkeek over de zee! Ondanks dat het een mooi stadje was was er niet zo veel te doen dus zijn we maar een dag gebleven! De volgende dag vroeg zijn we naar de grampians gereden, dit is een national park dat in het binnenland van australie ligt. Het is ongeveer 3 uur land inwaards dus dat is prima te doen! We kwamen daar ongeveer rond het middag uur aan in een hostel kamer die helemaal vol lag met spullen, er verbleven twee meisjes die allebei in de grampians werkte en daar al twee maanden waren, vandaag was echter de dag dat ze weer veder zouden reizen dus de troep was snel van de grond verdwenen. Toen we waren gesetteld en rustig aan het middag eten waren kregen we echter slecht nieuws, de afgelopen week had er een enorme brand gewoet in het park. 2/3 van het park was verwoest en de meest bezochte dingen waren gesloten. Ook waren de branden nog steeds aan het gang en we moesten ons paspoort nummer achterlaten in geval van evacuatie! Gelukkig is er niets gebeurd en zijn de grampians zo groot dat we genoeg te doen hadden!we hebben watervallen bezocht en super mooie wandelingen gemaakt!! Ook het hostel had allemaal leuken extratjes, ze hadden kippen dezelfde als die ik thuis heb die eieren legde voor de gasten, jammer genoeg waren ze van de leg door de branden! & het hostel had allemaal dvd die je mocht bekijken in de tv room! Dus we hebben ook een bank hang avondje gehad!

Na de grampians zijn we weer terug naar de kust gereden voor de great ocean road! Daar verbleven we de eerste nacht in port fairy in een hostel met een hele leuke binnen plaats en aardige duitsers waar ik mee naar eeen pub ben geweest waar ze leuke live muziek speelde!

De dag daarna begon de great ocian road pas echt en de duitsers hadden mij het advies gegeven om te stoppen `by every stupid lookout` dus dat Hebben we maar gedaan en jesus wat zijn het er veel! Het is net het louvre omdat er zo veel schilderijen/rotsen zijn is het na verloop van tijd niet meer zo bijzonder. Wel laat het net als het louvre een geweldige indruk achter en ik ben blij dat we het gedaan hebben.

Na de great ocean road kwamen we aan in apollo bay waar we twee nachten zullen blijven waarvan we er een al achter de rug hebben. Vandaag hebben we de omgeving bezocht die weer heel anders is dan de great ocean road, het is hier bijna een regenwoud met hele indrukwekkende bomen en reuze varens! Vandaag hebben we de hele dag besteed aan het bekijken van watervallen en het maken van wandelingen! Dit kwam goed uit want het is zo bewolkt dat je flink moet doorstappen wil je het warm krijgen!

Dat was het weer voor deze week, morgen op naar melbourn!! Xx

• 03 Februari 2014 - 08:58

Papa:

Te heet, nog heter en daarna weer behoorlijk koud. Wat een heerlijke afwisseling van mooie dingen lindie. Blijf je mooie plaatjes sturen we genieten er elke dag van.... XXX pap