Moololaba,Noosa,Fraser,Whitsundays(1/2) & Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Linda Bont - WaarBenJij.nu Moololaba,Noosa,Fraser,Whitsundays(1/2) & Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Linda Bont - WaarBenJij.nu

Moololaba,Noosa,Fraser,Whitsundays(1/2) & Cairns

Door: lindaaa

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 April 2014 | Australië, Cairns

hi,
Ik voel me bijna schuldig om weer aan de blog te beginnen& ik kijk er ook reuzse tegenop.. er is zoo veel gebeurd en ik heb al zoo lang niet geschreven dat dit weer een opsomming gaat worden van alleen maar geweldige dingen en ik eigenlijk geen tijd heb om echt diep op gebeurtenissen in te gaan.
maar laten we zoals altijd beginnen bij het begin. Ookal moet ik toegeven dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik in moololaba gedaan heb.(even aan tika vragen)
oh jaa... er was heeel veel regen in moololaba, zoveel regen dat ik na een dag al niet meer wist hoe de zon eruitzag. Maar een beetje regen heeft een paar nederladerlanders nog nooit tegengehouden om te gaan fietsen dus tika en ik hebben een paar fietsen gehuurd en zijn lekker in de regen naar de bios gefiets!! we heb daar de leuke film Noah gezien en omdat we niet vanplan waren om lang in het *kuch*geweldige*kuch* moololaba te blijven zijn we de volgenden dag weer op de bus gestapt opweg naar Noosa.

In Noosa zouden we een week gaan camperen en ik keek er een beetje tegenop in verband met het weer. Maar aangekomen in Noosa klaarde het weer helemaal op en hebben we echt een super leuke week in Noosa gehad. Noosa is een heel uitgestrekt plaatsje met een heel mooi national park, leuke winkeltjes en een mooi strand. We hebben hier dan ook super mooie wandelingen gemaakt in het national park van 18 km!! Ook hadden we in het begin het idee dat er misschien niet zo veel backpackers op de camping zouden zijn maar er waren super veel backpackers die met de auto reisde dus gezelschap genoeg!

de week in Noosa vloog voorbij en voordat we het wisten was het alweer tijd om door te gaan naar rainbow beach. Rainbow beach is een plaatsje waar eigenlijk niets te doen is het enige wat mensen hier komen doen is vanuit hier naar Fraser Island gaan. dit was ook ons plan we hadden namelijk een tour geboekt van 2 nachten in Rainbowbeach dan naar fraser Island voor twee nachten en dan nog een nacht in Rainbow beach! Op fraser Island zouden we met 4x4 trucks het eiland gaan verkennen en de nachten doorbrengen op een camping midden op fraser Island. Ik moet zeggen de tour was echt geweldig. we zaten in een groep van ongeveer 30 man die verdeeld werd onder de trucks. De groep waarmee we reisden was echt heel gezellig!! en we hebben dan ook twee geweldige avonden gehad met goon, rare drank spelletjes, dansen en heel veel grappige momenten. ook de activiteiten overdag waren echt gewelig. de reden dat we met de 4x4 naar fraser waren gekomen was niet alleen omdat het er cool uitzag maar ook omdat het nodig was er zijn namelijk geen wegen op fraser island alleen maar het strand en hobbelige onverharde wegen het binnen land in. we hebben het scheepsvrak gezien dat heel indrukwekken was zijn naar geweldige mooie rivieren geweest en hebben rotsen beklommen die je een geweldig uitzicht gaven over het eiland. Ik vond het echt wel heeel erg jammer dat ik mijn rijbewijs nog niet had. want als ik die langer als een jaar had gehad zou ik de 4x4 ook bestuurd mogen hebben. jammer genoeg was dat niet het geval maar ik zie het als een excus om nog een keer terug te komen.
na alle geweldige ervaringen op fraser was ik helemaal kapot de laatste avond op rainbow beach heb ik dan ook meer dan 14 uur geslapen..

veel rust kreeg ik echter niet want de dag daarna zouden we een nachtbus nemen naar de Whitsundays. Dat zijn een van de meeste mooie eilanden van heeel Australie. we hadden hier net op fraser een tour geboek. ditmaal op een zeilbood waar we ook twee nachten zouden verblijven en mee rond de eilanden zouden gaan varen. ik keek er echt super naar uit want ik houw van zeilen en op deze tour mochten we ook helpen met het bestuuren van de boot. de nacht voor onze tour kregen we echter slecht nieuws, boven cairns was er namelijk een cycloon zich aan het vormen en zou waarschijnlijk de volgende dagen aan land komen. maar niemand scheen echt in paniek te zijn dus gingen we de volgende dag gewoon aan boord van ons geweldige schip! Cairns was namelijk nog 700 km ver weg van de Whitsundays. Op de boot was het niet het meest mooie weer wat je je kon voorstellen maar we hadden toch een leuke tijd. samen met 3 duitse meisjes genoten we van de toch en het geweldige eten! we zouden helaas de eerste dag nog niet gaan zeilen omdat we een grote afstand moesten afleggen. aangekomen bij de baai waar we zouden overnachten kwam de springplank tevoorschijn en hebben we in de stinger pakker (tegen de dodelijke kwallen die daar in het water zitten) lekker gezwommen en rare capriolen uitgehaald vanaf de duikplank. na een gezellige avond kregen we de volgende dag echter het slechte nieuws de cycloon zou om 6 uur savonds Alie beach bereiken en elke boot moest voor 3 uur van het water af zijn. de trip werd dus gecanseld.. echt super jammer :(
we hadden echt wel nog tot 3 uur om iets te gaan doen dus kegen we de keus om naar het mooiste strand in heel Australie te gaan of te gaan snorkelen. Met de regen die met bakken uit de hemel kwam vallen zou het strand toch niet heel specatculair zijn dus hebben we gekozen voor het snorkelen. en WAUW wat een vissen, ik heb vissen gezien van meer dan 1.2 meter echt super awesome!!
terug in de haven had iedereen er zich al bij neergelecht dat de tour die we hadden gehad super leuk was en omdat we toch een deel van ons geld terug kregen was niemand in een slechte bui en besloten we om een cycloon party te houden om de laaste gemiste avond toch een leuke avond te maken.
de wind was echter wel steeds sterker aan het worden en het weer begon echt te lijken op de beelden die je op tv ziet als er ergens aan de anderen kant van de wereld een tropische storm is. en rond een uur of 5 viel ook de stroom nog uit in het dorp.
maar niets lied ons tegen houden en we hebben echt een geweldige avond gehad met de mensen van de new horizon(zo heten onze bood).

de volgende dag kregen we echter wel slecht nieuws te horen. door de cycloon waren er een heleboel wegen overstroomd en was het niet zeker of onze bus naar Cairns zou gaan.. en we moesten wel zo snel mogelijk in Cairns zien te komen want we hadden daar ook weer een hoop tours geboekt. In het reisburo konden ze ons gelukkig helpen met het verplaatsen van onse tours zodat er meer kans zou zijn dat ze toch door zouden gaan. En uiteindelijk was er geen probleem met de bus en konden we gewoon op de afgesproken data naar Cairns.

Op dit moment zijn we dus in de gewelige stad Cairns, gister en vandaag een twee rustige dagen die we echt wel nodig hadden. Morgen ga ik namelijk mijn eerste echte duik doen in de great barrier reef en overmorgen gaan we naar het regen woud waar we hopelijk krokodille gaan zien! & Maandag op naar BALI!!

zo nu zijn jullie weer een beetje up to date! hoop dat met jullie ook alles goed gaat! en dat jullie zoveel lol hebben als ik!
love
Linda

  • 17 April 2014 - 07:58

    Marjolein:

    Weer super leuk om je verslag te lezen Lin!! Xxx Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Linda

Hallo allemaal, Mijn eerste grote reis helemaal naar de anderen kant van de wereld! Op deze blog zal ik zo veel mogelijk mijn avonturen, dromen, belevenissen, dieptepunten, hoogtepunten, mislukkingen en gedachten met jullie delen. Nu opzoek naar avontuur! linda

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1602
Totaal aantal bezoekers 4981

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: