going up! - Reisverslag uit Bribie Island, Australië van Linda Bont - WaarBenJij.nu going up! - Reisverslag uit Bribie Island, Australië van Linda Bont - WaarBenJij.nu

going up!

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Maart 2014 | Australië, Bribie Island

Hoi hoi,
Ik heb herontdekt dat het bijhouden van een blog niet een van mijn beste eigenschappen is. Er is weer een heleboel gebeurd sinds de laatste keer dat ik geschreven heb. Maar laten we bij het begin beginnen. In newcastle zijn we ander halve week gebleven we hebben daar echt een super leuk tijd gehad! samen met twee duitse meisjes die ook daar als housekeepers werkten hebben alle leuke dingen van newcastle bezocht we zijn naar de film geweest, hebben het lighthouse bezocht en we hebben in het natuurlijke zwembad gezwommen, dat is een zwembad in de rotsen naast de zee die door de golven zijn uitgesleten als de golven heel hoog zijn slaan ze stuk op de rand van het zwembad zodat je een douch van zeewater krijgt maar niet word meegezogen door de golven. Al met al was newcastle echt geweldig op een ding na dan er zaten enorm veel kakkerlakken in het hostel!! Er zat er zelfs een in mijn bed!!
Na Newcastle zijn we naar voor een paar dagen naar Port macquarie gegaan een uitgestrekte plaats aan de kust we kwamen daar midden in de nacht aankwamen. De volgende dag toen we het hostel beter te zien kregen ontdekte we dat het echt een super schattig hostel was met een leuk binnen plaatsje waar je kon eten en chillen in de hangmatten ook was er een groot zwembad en een gratis pooltafel waar tika en ik onze pool skills geoefend hebben! In Port Macquarie hebben we een koala hospital bezocht waar alle zieke koalas heen gebracht worden. Ook hebben we een grote fietstocht gemaakt naar een rainforest en het lighthouse. Die fietstocht was wel een uitdaging want de fietsen die we gehuurd hadden bij het hostel waren van die layback beachcruisers die er totaal niet op uitgerust waren om heuvels op te gaan en laat port macquarie nou net een van de meer heuvelachtige plaatsjes in australie zijn. Echt een pitte trip dus maar wel super tof!
Na Port Macquarie hebben we een nachtbus genomen naar Byron Bay een low back hippie plaatsje twee uur onder Brisbane. In Byron Bay hebben we onze eerste nacht gecampeerd! Dat beviel heel goed de tent is echt net groot genoeg voor ons tweeen en de rugzakken! Ook de camping was een hele ervaring, het was net of de in een tijdmachiene waren gestapt en teruggekeerd naar de jare 70. Super veel hippies hadden op de camping hun onderkomen gevonden! Heel leuk dus!
Iets wat minder leuk was, was dat we in Byron Bay begonnen te beseffen dat ons geld een beetje begon op te raken en aangezien we door ons druke reisschema niet ergens een maand een vaste baan konden aannemen moesten we iets anders bedenken! Toen kwamen we op het idee van wwoofen dat is werken op een organische boerderijen voor onderdak en eten!! Dus hebben we in Byron Bay hebben we de wwoofig gids gekocht en zijn we boerderijen af gaan bellen in het begin was het nog een hele klus om een plek te vinden maar uiteindelijk kwamen we voor 5 dagen op een boerderij terecht 7 km buiten Byron Bay. Robyn en neil was het geweldige koppel dat op de boerderij woonde. Ze bezaten 100 hectare grond, 70 koeien, 12 kippen en een hele grote tuin! Bij hun hebben allemaal leuke klusjes gedaan zoals tuinieren, schilderen, koken en land scaping! Na 5 dagen voelde we ons echt heel erg thuis bij Robyn en neil en we vonden het ook heel jammer dat we niet langer konden blijven. Gelukkig hadden we aansluitend een andere boerderij gevonden waar we konden verblijven!
Deze boerderij lag ook ongeveer 7 km buiten Byron Bay maar dan de anderen kant op. Op deze boerderij woonde matthew een alleenstaande boer die 150 varkens had. Op onze eerste dag kregen we de uitleg over hoe we de varkens moesten verzorgen, we moesten namelijk alle varkens de heuvel op krijgen zodat ze daar te eten zouden krijgen. Na deze eerste uitleg waren de varkens onze verandwoordelijkheid en hebben wij de rest van de tijd de varkens 3 keer per dag de heuvel op getrokken!
Matthew was een beetje een verstrooide man die er nogal rare gewoontes op nahield, bijvoorbeeld de manier waarop hij ratte ving. Hij zette niet zoals normale mensen rattevallen neer. Nee hij dode zijn ratte met een bezem terwijl hij ze door de kamer achterna zat. Dus toen tika en ik op een avond ratte aan de kast horde knagen begon het grote rate vang avontuur. Ik kreeg de taak de duur te bokeren met een mattras en tika moest matthew bijschijnene met en zaklap! Toen heeft hij ongeveer 10 minuten de twee ratte door de kamer achter nagezeten met een bezem waarbij hij zijn meubels omgooide om er uiteindelijk een met zijn bezem neer te slaan!
De tweede wwoofing ervarig was dus een beetje vreemd maar we hebben heel wat leuke verhalen te vertellen onderweg!
We waren dus uiteindelijk best blij dat Robyn ons een lift naar Brisbane aanbood. Aan gekomen in Brisbane vielen we eigenlijk gelijk in love with the city! Veel mensen zeggen dat brisbane niet zo bijzonder is maar wij hebben er zo veel leuke dingen gedaan dat het een van mij favoriete steden is geworden! In Brisbane organiseerde ze namelijk gratis fittniss klassen in het park dus tika en ik hebben samen met ongeveer 100 anderen in het park gezumbaed en aan energie gegedaan wat je echt een gevoel geeft dat je bij de stad hoort. Na de fittniss lessen namen we dan een duik in het openlucht zwembad gebouwd als een strand met uitzicht op de skyline! En als we er dan genoeg van hadden gingen we terug naar het hostel met de gratis ferry die tot 12 uur snachts voer! Met dat en alle leuke feestjes was Brisbane echt geweldig!!!
Na brisbane hebben we een trein genomen naar caboolter een onbekend plaatsje onder Bribie Island. Hier heeft tente annie, de oud tante van tika ons opgepikt en meegebracht naar haar huis op Bribie Island. Bribie Island is een relatief klein eiland met super mooie huizen en een natuurlijke omgeving. Samen met tante annie, die trouwens 87 jaar oud is en nog steeds zo gezond als een vis, hebben we het eiland en de omgeving gezien!
Morgen gaan we al weer veder op onze reis naarhet noorden volgende stop is mooloolaba waarna onze reis in een soort stroom versnelling komt!! We hebben nog zo veel te doen en nog maar eeen maand in australie want de 21ste vliegen we namelik naar Indonesië, Bali! Hopelijk horen jullie snel weer van me!
Liefs Linda

• 26 Maart 2014 - 17:05

Mama:

Wat een avonturen. Tika en jij moeten het wel erg naar jullie zin hebben.
    Ik vond het erg leuk met tante Annie te skypen (en met jou natuurlijk). Veel plezier straks on the islands!